Projektowanie biur – trendy na 2018 rok
Ostatnie lata przyniosły rewolucję w myśleniu o pracy biurowej. Architekci na całym świecie bezustannie prześcigają się w pomysłach aranżacyjnych i technologicznych rozwiązaniach wyposażenia meblowego, które mają za zadanie stworzyć przyjazne, sprzyjające kreatywności i wydajności oraz ergonomiczne środowisko pracy. Koncentrują się na rozpoznaniu indywidualnych potrzeb jednostki, stworzeniu przestrzeni, w której człowiek czuje się dobrze, która wyzwala jego potencjał. Firmy świadome korzyści, jakie przynieść może nowoczesna powierzchnia biurowa wysoko zawiesiły poprzeczkę, dlatego w kolejnych latach możemy spodziewać się jeszcze więcej ciekawych realizacji. Jakie trendy w projektowaniu biur czekają nas w 2018 roku? O tym architekt Forbis Group, Anna Sulima-Gillow.
2017-12-11, 11:24

„Green is the new black”

„Moda na eko”, to właściwie już nie moda, bo ta przychodzi i przemija. Tzw. projektowanie biofiliczne na dobre zagościło już w naszym otoczeniu – w przestrzeni domowej, komercyjnej oraz właśnie w naszej pracy, przy czym jest ono związane nie tylko z myśleniem o designie, ale przede wszystkim określonymi wartościami. Czerpanie inspiracji z przyrody to jedno, czymś więcej jest dbałość o źródło pochodzenia surowców. Naturalne materiały, zielenie, kolory ziemi stanowią odpowiedź na nasze ciągłe zabieganie, stresy i tęsknotę za tym, co pierwotne. Dalej popularne będą rdzawe odcienie, wzorowane na glebach ferralitowych i ściany pokryte mchem.

W aranżacjach często pojawia się korek, fornir, bambus, drewno o podkreślonym usłojeniu. We wzornictwie, podobnie jak w bieżącym roku, królować będą motywy roślinne w rozmiarze XL. Nie bójmy się także przyrody żywej – kwiatów w donicach, liści palmowych, drzewek. Obcowanie z nimi bardzo pozytywnie wpływa na nasze samopoczucie. Inteligentne budynki biurowe projektowane są tak, aby zapewniać dużą ilość naturalnego światła dziennego, która na pewno zapewni im długą żywotność.

 Więcej tekstury

 Zmysłowy odbiór nowoczesnych, minimalistycznych wnętrz urozmaici zastosowanie różnego rodzaju tekstur. Doskonale sprawdzi się np. wyłożenie ścian tkaninami akustycznymi , które nadadzą przestrzeni ciepła i miękkości , jednocześnie wyciszając i tworząc idealne środowisko do spotkań, czy pracy w skupieniu. Miękkie dywany, kosze, skóry – wszystko to idealnie wpisuje się w trend udomowienia przestrzeni naszej pracy.

 Kolorystyczne trendy 2018

 Każdego roku Instytut Pantone, światowy autorytet w dziedzinie koloru, który opracował swoją unikatową paletę barw, zwaną Skalą Pantone, ogłasza nowe trendy, które następnie królują zarówno na wybiegach, czy w branży kosmetycznej jak i w branży wnętrzarskiej. Niedawno ogłoszonym kolorem roku 2018 jest "intrygujący, fascynujący i magiczny" Ultra Violet. Fiolet jest wymagającym kolorem w aranżacji wnętrz i jego monochromatyczne zastosowanie może być przytłaczające i nie koniecznie sprzyja skupieniu w pracy, ale za to można nim w ciekawy sposób ożywić biurową przestrzeń, akcentując np. pojedynczą ściankę albo wykorzystując go w elementach wyposażenia czy grafikach. Ponadto modne wg Pantone kolory to pomidorowy odcień czerwieni, nasycony, zimny odcień niebieskiego, jaskrawa limonka i pikselowy żółty. Wszystkie te odcienie z pewnością bardzo dobrze sprawdzą się we wnętrzach, które mają wyzwalać energię i pozytywnie wpływać na nasz nastrój. Dla równowagi w palecie trendów pojawia się także ciepła brzoskwinia, brudny róż, naturalne odcienie szarości oraz kolor lniany i perłowy odcień beżu.

 Acitivity Based Working

 Pracodawcy i specjaliści HR zaczynają dostrzegać, że na naszą codzienną listę zdań składają się rozmaite czynności, czasem wykonywane indywidualnie, a innym razem zespołowo, wymagające różnego poziomu koncentracji. W związku z tym co raz więcej firm decyduje się na zaaranżowanie swojej przestrzeni zgodnie z zasadami Activity Based Working, dostosowując rozwiązania projektowe do charakteru zadań, wykonywanych przez pracowników. Wydzielenie oddzielnych stref np. do pracy w skupieniu, pobudzających kreatywność przestrzeni, sprzyjających zespołowym burzom mózgu, czy też sfer relaksu, sprzyja indywidualnemu rozwojowi pracowników i pełnemu wykorzystaniu ich potencjału. Świadome wykorzystanie przestrzeni ułatwić nam mogą także technologie takie jak mobilne, czy przesuwne ścianki, pozwalające na transformację pomieszczenia w zależności od potrzeb.

 Co raz więcej przedsiębiorców zaczyna dostrzegać korzyści, jakie niesie ze sobą nowoczesna siedziba biurowa oraz komfortowe i zdrowe środowisko pracy. Poza pozytywnym wizerunkiem na rynku, pozwala im ona na przyciągnięcie najlepszej kadry i wspieranie wydajności swoich pracowników, co realnie wpływa na wzrost przychodów.

Forbis Group jest firmą projektowo – wykonawczą, która powstała z pasji do dobrego designu. Jako jedna z pierwszych na polskim rynku wprowadziła model współpracy, polegający na holistycznym podejściu do procesu adaptacji przestrzeni komercyjnych. Obecnie Forbis Group jest jednym z wiodących, krajowych dostawców usług fit – out dla branży Retail, Office i HoReCa. Od 2017 roku przynależy do grupy kapitałowej Paged. Konsolidacja kompetencji Forbis Group z doświadczeniem w produkcji mebli oraz zasobami Paged S.A wznosi świadczone usługi na jeszcze wyższy poziom.

https://www.forbisgroup.pl/

 

KONTAKT / AUTOR
Joanna Gdak
Specjalista ds. Marketingu
Forbis Group Sp. z o.o.
+48 664 498 192
+48 22 408 79 29
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.