Urządzając biuro oddaj głos pracownikowi
Wiele mówi się o tym, że biuro to narzędzie HRowe - ma ogromny wpływ na budowanie wizerunku pracodawców, a dla kandydatów bywa ważnym czynnikiem wyboru przyszłego miejsca pracy. Barwne, kreatywne przestrzenie stworzone przez zachodnie korporacje postrzegane są jako wzór idealnego, nowoczesnego biura. Czy hamaki, palmy i kolorowe pufy to naprawdę marzenie każdego pracownika? Coraz częściej, podczas aranżacji przestrzeni biurowych, firmy oddają głos swoim zespołom. Według ekspertów Forbis Group projekty powstałe w wyniku takiej współpracy często przełamują te stereotypy.
2017-10-31, 13:50

Biuro idealne

Wjeżdżasz na 12 piętro najnowocześniejszego wieżowca w stolicy. Stąpając po miękkiej wykładzinie wchodzisz do kolorowej kuchni urządzonej w nowoczesnym, skandynawskim stylu. Na stole świeże owoce piętrzą się w plastikowych koszach. Po przygotowaniu gorącej latte, zmierzasz do biurka znajdującego się w przestronnym openspace. Przy którym dziś usiądziesz? Masz prawo wyboru, ponieważ żadne nie jest przypisane dla Ciebie. Po drodze mijasz kolorowe pufy ustawione w nieładzie, pokój rozrywki ze stanowiskami do gry na PlayStation i dużą salę konferencyjną z przeszklonymi ścianami, po brzegi uzbrojoną w nowe technologie. Dla jednego to opis wymarzonego miejsca pracy, dla drugiego przytłaczająca korporacyjna wizja. Czy istnieje recepta na biuro idealne?

Biuro na miarę potrzeb

Kluczem do stworzenia biura idealnego nie jest wierne odwzorowywanie stereotypowych wizji, a wysłuchanie potrzeb pracowników i przeanalizowanie wymagań firmy. Tworząc koncepty biur pozwalamy wypowiedzieć się zatrudnionym, zapoznajemy się z planami zarządu. Jest to jedyny sposób na stworzenie w pełni komfortowego biura, które będzie spełniało wymagania firmy związane z jej indywidualnym charakterem oraz specyfiką branży, w jakiej działa - zaznacza Anna Sulima – Gillow z Forbis Group.

Projekty biur coraz częściej opracowywane są w bezpośredniej współpracy z działami HR danych firm, które konsultują się wcześniej z pracownikami. Pomocne mogą okazać się ankiety, wewnętrzne badania focusowe i indywidualne wywiady, z tymi, dla których biuro stanie się niejako drugim domem. W ten sposób projektanci mają szansę poznać codzienne zwyczaje pracowników, ich upodobania, wyobrażenia w stosunku do przestrzeni, w której funkcjonują. Zarząd powinien natomiast nakreślić w jakim kierunku i tempie firma ma się rozwijać. Dialog i dokładny wywiad jest kluczem do stworzenia biura na miarę potrzeb. Tylko w taki sposób unikniemy niepotrzebnych wydatków i piętrzących się rachunków- mówi Anna Sulima – Gillow.  – Wygląd danego biura powinien zależeć od specyfiki danej firmy i rodzaju pracy w niej wykonywanej, a także od tego, kim są ludzie tworzący załogę.

Czy to wszystko jest Ci potrzebne?

Okazuje się, że ślepe podążanie za zachodnimi, korporacyjnymi trendami ma swoje ciemne strony. Opisane na wstępie biuro sprawdzi się, ale nie w przypadku każdej branży i każdej organizacji. Zdjęcia aranżacji nowoczesnych wnętrz siedziby Google, może i zachwycają, ale warto zastanowić się czy Twoja firma naprawdę funkcjonuje jak jedno z największych amerykańskich przedsiębiorstw. Bezrefleksyjne powielanie wzorców biur najnowocześniejszych korporacji może okazać się nietrafiona inwestycją. Gdy pracownicy danej firmy często bywają na spotkaniach poza miastem, biuro w centrum wcale nie jest ich marzeniem, openspace bywa utrapieniem, kiedy praca opiera się na częstych rozmowach, a PlayStation nikt nigdy nie włączy, ponieważ czas i dynamika pracy na to nie pozwalają. Futurystyczna, przeszklona sala konferencyjna nie zawsze zapewnia odpowiedni komfort, a elektroniczny system jej rezerwacji w mniejszym zespole okazuje się zbędny – mówi ekspert Forbis Group. Nowoczesne rozwiązania biurowe ułatwią pracę tylko pod warunkiem, że zostaną odpowiednio zastosowane i starannie dobrane.

https://www.forbisgroup.pl/

KONTAKT / AUTOR
Joanna Gdak
Specjalista ds. Marketingu
Forbis Group Sp. z o.o.
+48 664 498 192
+48 22 408 79 29
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.