- Pojęcia coworkingu i biura serwisowanego są często utożsamiane i faktycznie różnice między nimi się zacierają – mówi Agnieszka Sarwas, architekt Forbis Group. - Jednak z definicji, te pierwsze oferują w pełni wyposażone biuro wraz z obsługą administracyjną, najczęściej zorganizowane w układzie gabinetowym. Najemcy mają do dyspozycji kilka lub kilkanaście mniejszych pomieszczeń, sekretariat i części wspólne np. aneks kuchenny. Powierzchnie coworkingowe natomiast, to przeważnie otwarte przestrzenie, w których wynająć można nawet jedno biurko. Ich ideą jest budowanie sieci relacji i wspieranie działalności akceleratorów biznesowych. Te cele realizowane są przez rozwiązania aranżacyjne, takie jak właśnie duże powierzchnie open space, współdzielone stoły i liczne mniejsze salki do spotkań.
Pierwsze biuro serwisowane w Polsce powstało w połowie lat dziewięćdziesiątych i był to oddział firmy Regus. Niedawno operator otworzył swoją 12 siedzibę w stolicy w budynku Solec Residence. Za adaptację projektu i jego kompleksową realizację odpowiadała firma Forbis Group. W powierzchni wydzielone zostały pomieszczenia gabinetowe, dedykowane pracy w skupieniu i spotkaniom biznesowym. Znajduje się tu także strefa pracy wspólnej i kreatywnej.
Forbis Group jest firmą projektowo – wykonawczą, która powstała z pasji do dobrego designu. Jako jedna z pierwszych na polskim rynku wprowadziła model współpracy, polegający na holistycznym podejściu do procesu adaptacji przestrzeni komercyjnych. Obecnie Forbis Group jest jednym z wiodących, krajowych dostawców usług fit – out dla branży Retail, Office i HoReCa. https://www.forbisgroup.pl/